Blog despre cariera

Cum vad companiile schimbarea frecventa a locului de munca?

Cum vad companiile schimbarea frecventa a locului de munca?

Unele statistici spun ca in Romania unul din doi angajati cauta sa isi schimbe locul de munca sau cel putin se gandesc sau urmaresc oportunitatile de pe piata fortei de munca. Cert este ca fluctuatiile de personal sau job-hoppingul, cum mai este denumit, afecteaza toate industriile si toate domeniile de activitate.

Cei care iau decizia de a-si parasi locul de munca o fac fie pentru o poziție mai buna sau mai bine platita din alta companie, fie datorita posibilitatilor de avansare in cariera, fie pur si simplu datorita rutinei instalate deja in compania sau pe postul pe care il ocupă in prezent.

Companiile se confrunta in general cu mari dificultati datorita job-hoppingului, insa constientizeaza ca, cel putin pentru anumite pozitii, fluctuatia de personal este normala.

Ce se intampla de fapt? Fiecare companie cauta sa isi mentina, prin pachetele de beneficii oferite si prin planuri de cariera bine puse la punct, oamenii talentati si loiali companiei. Acestea investesc in resursele de valoare, insa au la dispozitie si un plan de rezerva pentru pozitii de low sau pentru anumite pozitii de executie unde fluctuatia de personal este mai ridicata.

Daca esti inca la inceput de cariera si nu ai luat inca o decizie privind ceea ce vrei sa faci in viitor, poti avea succes aplicand pentru pozitii mai putin importante unde aria de expertiza ceruta este mai restransa. In general, cei aflati la inceputul carierei lor cauta mai degraba companii sau posturi cunoscute ca “bine platite”.

Partea materiala primeaza in detrimentul unor criterii obiective de alegere a profesiei, cum ar fi dorinta de a face o anumita meserie pentru o perioada lunga de timp, trendul sau prognoze ale pietei fortei de munca etc.

Companiile sunt pregatite pentru cei care sunt in etapa de alegere a carierei si cauta astfel de persoane pentru pozitii de suport sau mai puțin importante. Ei se uita la “potentialul” pe care il are persoana respectiva si la dorinta de a invata o anumita meserie sau de a-si dezvolta anumite abilitati.

Daca nu mai esti la inceput de cariera ci, din contra, esti in faza in care te specializezi sau chiar te-ai specializat intr-o anumita meserie, trebuie sa stii ca acum este momentul oportun pentru tine.

Companiile cauta sa isi atraga specialisti sau sa ii retina pe cei deja angajati prin planuri de cariera care pot cuprinde pe langa cursuri de specializare in domeniul respectiv si pachete de recompense si beneficii adaptate, in functie de competentele nou dobandite si demonstrate.

Trebuie putina atentie pentru ca, pe fondul rezultatelor obtinute relativ usor, sunt specialisti care se complac in aceasta situatie timp de 5-7 ani ceea ce este clar in defavoarea lor. Ideal este ca, dupa 2-4 ani fiecare sa isi continue dezvoltarea profesionala, fie pe orizontala prin acumularea de noi cunostinte in aria profesionala aleasa, fie pe verticala prin asumarea unui rol de supervizare sau chiar de management.

In general companiile se feresc sa angajeze persoanele aflate in această etapa a carierei, cu o experienta de lucru mai mica de 2 ani intr-o singura companie si, chiar si asa, verifica cu mare atentie parcursul dezvoltarii carierei, cunostintele dobandite si rezultatele avute in perioada respectiva.

Daca deja ocupi o pozitie manageriala si cauti o noua provocare, trebuie sa stii ca viitorul angajator se asteapta sa iti asumi atingerea unor rezultate pe termen lung. Angajatorii ridica, si in acest caz, un semn de intrebare dacă aplicantul a stat mai putin de 3 ani pe o anumita pozitie  intr-o companie. Stim doar ca este destul de dificil, intr-un mediu organizational, sa atingi rezultate extraordinare intr-un termen relativ scurt.

Daca ar fi sa fie o anumita categorie de job-hopperi cautati sau chiar vanati de catre companii, acestia sunt cu siguranta ultra-specialistii. Cunoscuti si sub apelativul de “mercenari” acestia sunt vanati de catre companii pentru rezolvarea unor probleme urgente, de moment sau pentru start-up ul unui proiect. Ultra-specialistii vin, rezolva problema si pleaca. Media de sedere in cadrul unei companii este de 6 luni-1 an.

 

Succes!

Madalina Serban

Presedinte al Asociatiei pentru Dezvoltarea Carierei

Background:

12 ani experienta in resurse umane
Consultant in cariera GCDF(Global Career Development Facilitator)

Activitati curente:

Consilier CarieraNoua.ro
Workshopuri de dezvoltare profesionala
Coordonare proiecte educationale

Citeste mai multe articole publicate de Madalina Serban la www.consilierincariera.ro

 

Despre CarieraNoua.ro

Platforma de recrutare CarieraNoua.ro conecteaza angajatorii cu persoanele interesate de o noua cariera in Romania sau strainatate. CarieraNoua.ro include portalul de joburi, aplicatia Facebook de recrutare, versiunea optimizata pentru mobile si aplicatia de joburi pentru iPhone si Android.

www.carieranoua.ro

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *