Astazi majoritatea angajatorilor au dificultati in gasirea candidatilor potriviti – a devenit esential pentru angajatori sa identifice candidatii potriviti atat dintre persoanele care lucreaza in acel moment intr-un job similar cat si dintre aplicantii care ar putea face fata rolului respectiv chiar daca in momentul respectiv lucreaza in alt domeniu de activitate.
In acelasi timp, modul in care un angajator interactioneaza cu candidatii in timpul procesului de recrutare influenteaza atat calitatea si numarul aplicatiilor viitoare cat si cifra de afaceri a firmei respective.
Utilizarea formularelor online si solutii de contorizare a aplicatiilor: pro si contra
Angajatorii prefera informatia despre candidati intr-un format usor de citit si de multe ori cer candidatilor sa completeze formulare online. Este o practica des intalnita, insa decizia fiecarui angajator de a include formulare sau chestionare online pentru o selectia mai eficienta a candidatilor trebuie luata cu atentie.
Prin includerea unui formular online, numarul aplicantilor la un job poate scadea semnificativ. Un numar important de candidati pentru care schimbarea jobului nu este urgenta, aleg sa nu aloce prea mult timp completarii unui aplicatii online.
Exista de asemenea riscul ca informatia structurata in urma completarii unor formulare online sa nu prezinte corect potentialul unui candidat.
Contorizarea si publicarea numarului de aplicanti la un anunt de angajare practicata de unii angajatori sau portaluri de joburi prezinta mai multe dezavantaje decat avantaje – e greu sa convingi pe cineva sa aplice pentru un anunt de angajare atunci cand “vede” ca exista deja sute de candidati pentru anuntul respectiv.
Din perspectiva candidatilor, un proces de aplicatie prea complicat nu este atractiv: angajatorii le cer sa aloce prea mult timp pentru un (singur?) rol vacant si (prin publicarea numarului de aplicanti) sa concureze cu un numar mare de candidati.
In plus daca feedback-ul primit (in cazul unei aplicatii care nu a avut succes) nu ii este util, un candidat ar putea cataloga intreg procesul de recrutare ca neprofesionist si consumator de timp si va ezita sa mai aplice pe viitor pentru pozitii vacante in cadrul firmei.
Imaginea unui angajator influenteaza numarul si calitatea aplicantilor
Candidatii care la un moment dat nu au avut succes vor fi interesati sa aplice pe viitor la pozitii vacante din firma respectiva daca procesul de recrutare a fost perceput ca profesionist.
Este important pentru angajatori sa inteleaga ca aplicantii impartasesc experienta pozitiva sau negativa cu prieteni, cunoscuti sau prin intermediul retelor sociale si pot influenta astfel numarul si calitatea potentialilor candidati care aleg sa aplice si sa lucreze pentru o anumita companie.
Candidatii sunt (si) clienti
Persoanele care aplica la un anunt de angajare trebuie priviti nu doar ca si candidati ci ca si potentiali clienti pentru firma respectiva.
Perceptia ( pozitiva sau negativa) a unui candidat se va reflecta nu doar asupra departamentului de resurse umane ci asupra intregii companii si implicit asupra produselor/serviciilor oferite de organizatia respectiva.
In loc de concluzie va prezentam cateva date dintr-un sondaj realizat in 2015 de TalentBoard, la care au participat peste 130, 000 de candidati:
- 41% dintre candidatii care au au avut o impresie nefavorabila despre procesul de selectie, au indicat ca intentioneaza sa nu mai cumpere produse sau servicii oferite de firma respectiva
- 67% dintre candidatii care au considerat ca procesul de selectie a fost destul de bun desi nu au avut success la interviu, vor continua sa cumpere produsele sau serviciile organizatiei respective
Despre CarieraNoua.ro
Platforma de recrutare CarieraNoua.ro conecteaza angajatorii cu persoanele interesate de o noua cariera in Romania sau strainatate. CarieraNoua.ro include portalul de joburi, aplicatia Facebook de recrutare, versiunea optimizata pentru mobile si aplicatia de joburi pentru iPhone si Android.