Blog despre cariera

Influenta culturii organizationale asupra performantelor angajatilor

Cultura organizationala este un fel de programare mentala colectiva care deosebeste membrii unei organizatii de membrii unei alte organizatii prin solutii proprii de actiune ca raspuns la anumite situatii. Calitatea si eficienta solutiilor de actiune sunt insa influentate semnificativ de climatul organizational. Astfel: intr-un climat organizational bazat pe...

Priveste-ti jobul ca pe un vehicul spre bunastare

Traim in timpuri in care jobul este ceea ce da directie vietii. Cantitativ, din 24 de ore pe care le avem la dispozitie intr-o zi, mai bine de o treime o dedicam jobului. Iar ceea ce se intampla in aceste ore, le influenteaza si pe celalalte. Jobul devine o unitate de masura cu care suntem evaluati de ceilalti, sau cu care ne autoevaluam – il avem, sau...

Creativitatea angajatilor este cheia succesului unei organizatii

Una din cele mai misterioase facultati omenesti e creativitatea. Nimeni nu stie cum se nasc (sau se fac) geniile care schimba lumea, civilizatia, obiectele, arta, ideile, modul nostru de a fi, de la o epoca la alta. Si eu sunt intrigata de creativitate, si de cativa ani o studiez intens. Citesc materiale, articole, carti de psihologie despre creativitate si...

Dezvoltarea carierei si performanta profesionala

In medie, la nivel mondial, un sportiv profesionist se antreneaza 23 de ore pe saptamana, doarme 520 minute pe noapte si se retrage din activitatea sportiva de performanta la 33 de ani. Pentru a accede in zona de elita, un sportiv de performanta are nevoie de cel putin 20 de ore pe saptamana de antrenament de calitate, timp de 8 ani de zile. Indiferent de...

Atitudinea, cheia succesului in cariera

Mulți ne dorim să luăm altitudine în carieră, însă acest lucru întârzie să se întâmple, în ciuda aptitudinilor pe care știm că le avem, care ne sunt apreciate și de ceilalți, dar care, în mod paradoxal, ne pot ține pe loc. Așa cum ”mai binele” poate fi dușmanul ”binelui”, în carieră, a fi considerat de alții ”omul potrivit la locul potrivit” poate însemna o...

Un CV de nota 10

Inainte de a face orice demers pentru a va imbunatati CV-ul este important sa stiti ca acest lucru presupune MUNCA SI TIMP. Da, un CV profesionist te va aduce intotdeauna mai aproape de obtinerea unui interviu. Insa acelasi CV nu va cantari in mod egal in ochii tuturor angajatorilor, fiind de multe ori necesar cate unul specific tipului de job la care aplici....

Arta lucratului de acasa

Din 2010 lucrez de acasa. Sunt angajat full time (doar sunt redactor sef si dirijez o mica echipa) si imi iau salariul ca toata lumea, pe contract de munca. Atunci cand le spun celor pe care ii cunosc ca eu nu ma duc in fiecare zi la redactie de la 9 la 6, au o reactie de mirare si invidie. Pai cum poti? Te lasa? Dar cum reusesti sa ii coordonezi pe ceilalti?...

Despre leadership, din interior

Toata lumea vorbeste despre leadership. Pare sa se transforme intr-un cliseu pe care nu-l mai intelege nimeni cum trebuie. Se fac training-uri, consiliere, coaching, etc. Toate barbarismele limbii engleze par sa paraziteze notiunea aceasta. Pana sa fiu redactor sef, nu avusesem vreo curiozitate legata de leadeship. Viata poate fi agreabila si fara sa conduci,...