Cultura organizationala este un fel de programare mentala colectiva care deosebeste membrii unei organizatii de membrii unei alte organizatii prin solutii proprii de actiune ca raspuns la anumite situatii
Intretinerea unui climat motivational este in principal o decizie manageriala: conducerea unei organizatii isi asuma astfel efortul si timpul necesar pentru cearea unui climat de performanta.
Cateva recomandari:
- Angajatii sa fie implicati in procesul decisional si feedback-ul sau opiniile lor sa fie luate in considerare
- Sarcinile alocate de catre management sa fie explicate cat mai clar astfel incat angajatii sa inteleaga importanta task-ului alocat.
- Evaluarea performantei fiecarui angajat sa fie facuta in raport cu progresul individual si nu in comparatie cu colegii de echipa
- Acolo unde este posibil, implicarea angajatilor in activitati care li se potrivesc sau de interes pentru ei.
[sc_embed_player_template1 fileurl=”http://blog.carieranoua.ro/wp-content/uploads/2015/11/Voce-0051.m4a”]
Referinte:
Christina G. L. Nerstad : “In Pursuit of Success at Work: An Empirical Examination of the Perceived Motivational Climate at Work, Its Outcomes and Antecedents”