Blog despre cariera

Cum sa raspundeti intrebarilor incomode la un interviu de recrutare?

Cum sa raspundeti intrebarilor incomode la un interviu de recrutare?

Ca regula generala, la un interviu de recrutare un angajator incearca sa evalueze daca un candidat este persoana potrivita pentru acel loc de munca.

Este indicat sa raspundeti intrebarilor din momentul interviului, sa fiti spontan, sa nu introduceti in conversatie elemente de raspuns( pregatite dar) nerelevante pentru subiectul in discutie.

Totusi sunt cateva intrebari foarte des intalnite la interviuri pentru care va recomandam sa aveti pregatit un raspuns:

  • Vorbiti despre dvs. Cu ce va ocupati in timpul liber? Angajatorul este interest sa identifice ce va intereseaza in afara orelor de program, ce calitati/aptitudini pot fi utile in compania respectiva atat ca angajat cat si ca membru al unei echipe. Va recomandam sa nu exagerati cu amanunte din viata dvs personala.
  • De ce va intereseaza jobul respectiv? De ce vreti sa lucrati pentru noi? E o oportunitate pentru dvs sa aratati ca aveti cunostinte despre angajator si locul de munca respectiv, sa argumentati cum poate beneficia compania respectiva de experienta dvs. si sa convingeti ca stiti ce doriti pentru cariera dvs.
  • Mentionati o situatie dificila cu care v-ati confruntat in cariera dvs. Angajatorul incearca sa evalueze cum un candidat lucreaza sub presiune, cum actioneaza intr-o situatie dificila. Intervievatorul isi doreste sa vada o persoana proactiva, cu initiativa care poate rezolva situatii dificile.
  • Ce cred prietenii despre dvs? E o oportunitate sa mentionati calitatile dvs: persoana de incredere, loial, etc
  • Care sunt punctele dvs tari/slabe? Un angajator incearca sa identifice nivelul dvs de maturitate, incearca sa vada cine sunteti de fapt.
    Punctele dvs tari trebuie sa corespunda cu ceea ce angajatorul asteapta de la un candidat pentru locul de munca respectiv. Nu alegeti sa vorbiti de puncte slabe care pot influenta in mod negativ prestatia dvs intr-un anume job ( de exemplu lipsa de atentie la detalii nu e de dorit pentru o pozitie administrativa).

Fiecare raspuns este o sansa sa demonstrati angajatorului abilitatea dvs de comunicare. Aratati maturitate, nu va grabiti sa raspundeti si este preferabil sa cereti explicatii daca intrebarea nu este clara. Mentineti contactul vizual pe toata durata interviului: ascultati interlocutorul cu atentie si respect.Convingeti ca sunteti persoana potrivita pentru acel loc de munca.

Despre CarieraNoua.ro

Platforma de recrutare CarieraNoua.ro conecteaza angajatorii cu persoanele interesate de o noua cariera in Romania sau strainatate. CarieraNoua.ro include portalul de joburi, aplicatia Facebook de recrutare, versiunea optimizata pentru mobile si aplicatia de joburi pentru iPhone si Android.

www.carieranoua.ro

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *