In momentul deciziei asupra unui grup de candidati, angajatorii prefera persoanele capabile sa lucreze in echipa, cu spirit analitic si care pot comunica eficient cu colegii si clientii, conform rezultatelor unui sondaj realizat in 2014 de Job Outlook.
Angajatorii au fost chestionati in legatura cu aptitudinile si calitatile pe care le cauta la candidati.
Care sunt acestea? Iata-le mai jos:
Aptitudini/Calitati dorite de angajatori | Punctaj importanta* |
Abilitatea de lucru in echipa | 4.55 |
Abilitatea de a lua decizii si rezolva situatii dificile | 4.5 |
Abilitatea de planificare si organizare a sarcinilor de serviciu | 4.48 |
Abilitatea de comunicare cu colegi si clienti | 4.48 |
Abilitatea de a obtine si prelucra informatii | 4.37 |
Abilitatea de a analiza date si informatii | 4.25 |
Cunostinte tehnice legate de jobul propriu-zis | 4.01 |
Cunostinte utilizare programe si aplicatii software | 3.94 |
Abilitatea de a crea si edita rapoarte | 3.62 |
Abilitatea de a influenta alte persoane | 3.54 |
1- Nu e important; 2- Nu foarte important; 3 – Oarecum important; 4- Foarte important; 5 – Extrem de important
Sursa: Job Outlook 2014, National Association of Colleges and Employers
Pregatirea unui interviu de angajare este astfel esentiala. Trebuie sa convingeti un angajator, intr-un timp relativ scurt, ca sunteti persoana potrivita pentru jobul scos la concurs. Fiti atenti la urmatoarea nuanta: in cele mai multe situatii vi se cere sa argumentati si nu sa demonstrati calitatile si aptitudinele dvs.
Este evident ca argumentele corecte si reale va pot aduce un avantaj in fata celorlati candidati.
Despre abilitatea de lucru in echipa – sugestii de raspuns
Cand argumentati abilitatea dvs de a lucra in echipa, va recomandam sa descrieti cum calitatile dvs pot adauga valoare echipei si in acelasi timp cum intelegeti sa va aduceti contributia la realizarea proiectelor de serviciu.
Cateva sugestii pe care le puteti utiliza in constructia argumentarii dvs:
- Aratati ca va puteti integra usor intr-o echipa aratand respect fata de colegi indiferent de varsta sau pozitie ierarhica
- Descrieti cum puteti, prin atitudinea dvs pozitiva, sa va ajutati colegii in momentele mai dificile
- Descrieti cum comunicati efectiv cu colegii dvs indiferent de background-ul lor profesional
- Descrieti cum abilitatea dvs de a asculta cu atentie argumentele si sugestiile celorlalti va ajuta sa luati decizii utile echipei
- Aratati cum aduceti valoare echipei prin expertiza si cunostintele dvs
Va invitam sa cititi mai multe articole despre interviul de angajare si recomandari de raspuns pe blog.carieranoua.ro
Despre CarieraNoua.ro
Platforma de recrutare CarieraNoua.ro conecteaza angajatorii cu persoanele interesate de o noua cariera in Romania sau strainatate. CarieraNoua.ro include portalul de joburi, aplicatia Facebook de recrutare, versiunea optimizata pentru mobile si aplicatia de joburi pentru iPhone si Android.