Cum sa reusesti in cariera

Social media, un instrument din ce in ce mai folosit de catre HR

Social media, un instrument din ce in ce mai folosit de catre HR

Inainte de toate am vrut sa lamuresc ce inseamna de fapt social media. Am cautat in google dar rezultatele nu au fost satisfacatoare. In afara de cateva articole de pe unele bloguri cu definitii din 2010 – 2011, informatia este relativ saraca.

Am aflat ca:

In termenii Web 2.0, social media ar fi reprezentat nu doar de site-urile care doar iti ofera anumite informatii, ci de  site-urile care interactioneaza cu tine in timp ce iti ofera informatia respectiva. Aceasta interactiune poate consta atat in faptul ca respectivul site sa iti ceara opinia despre informatia respectiva sau sa iti permita sa votezi articolele/paginile respectivului site. Social Media are rolul de a menține o legatura stransa cu publicul, de a comunica cele mai noi informatii. De asemenea, mai are si rolul de a face schimb de informatii si idei in comunitatile virtuale.

Daca insa vrei mai multe detalii, cea mai ampla descriere pe care eu am gasit-o, este aici.

Este bine-cunoscut faptul ca HR foloseste social media in numeroase dintre activitățile pe care le desfasoara, iar tendinta este de reala crestere. Conform hrdailyadvisors.com numai activitatea de recrutare se desfasoara in procentaj de 69% folosind social media. Si aici ma refer de la publicitatea anuntului de recrutare si pana la aplicarea de instrumente de selectie in varianta on-line.  Urmatoarele doua activitati sunt trainingul si comunicarea organizationala. O reala resursa  atunci cand depui efortul de a afla informatii privind companiile in care ti-ar placea sa lucrezi.

Ceea ce este cu adevarat important si, din experienta spun ca majoritatea nu vad lucrurile asa, este ca HR-ul foloseste toate instrumentele de social media nu pentru a scormoni in viata privata, ci pentru a afla informatii relevante pe care fiecare a decis sa le faca publice. Astfel, intrebarile de genul: Cum m-ati gasit? Sau De unde stiti acest lucru? nu mai au niciun rost. Fiecare este responsabil de informatia pe care o lanseaza in mediul on-line si pe care o lasa liber a fi accesata de catre oricine. Un motiv in plus pentru a avea grija de toate detaliile brandingului personal.

Nici nu este de mirare, avand in vedere ca numarul utilizatorilor rețelelor de socializare este in continuă crestere. Facebook este canalul cu cea mai mare interactivitate. Mergand pe o similitudine cu piramida lui Maslow, la baza sta nevoia de comunicare si relationare cu prietenii si familia si stransa interactiune cu acestia (data de Facebook). In varf stau nevoile de informare mai in profunzime (presa) și de relationare profesionala (LinkedIn). Urmatorul spatiu din piramida este rezervat auto-expresiei, creativitatii si spontaneitatii (bloguri, forumuri, Twitter, Instagram, Youtube).”

Nu detin niciun studiu acreditat cu privire la mediile de recrutare cele mai utilizate, insa pot sustine ca tendinta de a utiliza Facebook pentru activitatile de HR este din ce in ce mai mare. Chiar Carieranoua.ro a lansat nu de mult, in premiera in Romania, o aplicatie de recrutare pe Facebook.

 

Succes!

Madalina Serban

Presedinte al Asociatiei pentru Dezvoltarea Carierei

Background:

12 ani experienta in resurse umane
Consultant in cariera GCDF(Global Career Development Facilitator)

 Activitati curente:

Consilier CarieraNoua.ro
Workshopuri de dezvoltare profesionala
Coordonare proiecte educationale

Citeste mai multe articole publicate de Madalina Serban la www.consilierincariera.ro

 

Despre CarieraNoua.ro

Platforma de recrutare CarieraNoua.ro conecteaza angajatorii cu persoanele interesate de o noua cariera in Romania sau strainatate. CarieraNoua.ro include portalul de joburi, aplicatia Facebook de recrutare, versiunea optimizata pentru mobile si aplicatia de joburi pentru iPhone si Android.

www.carieranoua.ro

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *